Content Marketing met een bite                     

Homeruns slaan met content marketing

Posted by André Bisschop on Dec 26, 2017 9:58:00 PM

Ken je Babe Ruth? Hij sloeg in 1923 de meeste homeruns in de Amerikaanse honkbalcompetitie. Het record bleef 34 jaar intact.

El Contento - content marketing homerun

George Hermann 'Babe' Ruth Jr. was vermaard om zijn homeruns. In zijn hele leven sloeg hij er 714. Dat record werd pas in 1974 gebroken door Hank Aaron, ook geen kleine jongen.  

In 1923 brak Ruth nog twee records. Dat van het hoogste slaggemiddelde en dat van de meeste keren drie-slag-uit. De meeste mensen weten dat niet, maar het is wel waar. Over zijn hele loopbaan bezien ging Babe Ruth 1330 keer geknipt en geschoren. Dat is echt heel veel. Geen wonder dus dat ook dat record lang standhield. Hij hield er de bijnaam King of Crash aan over.

Over bijnamen gesproken. Ruth grossierde erin. 

Babe

Bambino

Sultan of Swat

Colosus of Clout

Jidge

Bam 

Ruth is een legende. Een onhandelbaar ettertje als kind, dat op zijn zevende al dronk en tabak pruimde, maar als 19-jarige tot een grootheid in de arena uitgroeide. Een gamechanger, een bad ass, die duidelijk maakte dat een homerun niet uit het niets komt. Het vergt tijd, geduld en oefening voordat je de knuppel vol overgave durft rond te zaaien. En dan nog kun je missen of op een bal slaan die eigenlijk wijd was. The Big Swing was Ruth's Big Idea. Hij dankte er in 1998 zijn uitverkiezing tot beste honkballer uit de geschiedenis aan. Overigens was hij toen al 50 jaar dood. Maar tot op de dag van vandaag is Ruth de enige speler die tijdens de World Series in twee wedstrijden drie keer een homerun sloeg. Fascinerend. 

Applaus

Je kunt als speler of content marketing specialist een afwachtende houding aannemen en niet zo vaak slaan, of minder wild. Dan heet je consistent en betrouwbaar. Maar op veel applaus hoef je niet te rekenen. Op aandacht evenmin. Op Happy Fans al helemaal niet. 

Wie geweldige content wil maken, moet niet bang zijn om te missen.

Wie wil fascineren calculeert risico in. Als honkballer, contentmaker en als mens.

 

Hoe softbal met Starship Opportunity naar Tokyo 2020 vliegt

 

Topics: big idea, content marketing