Content Marketing met een bite                     

Geef gewoon eens antwoord

Posted by André Bisschop on Dec 26, 2017 1:54:00 AM

Mensen hebben vragen. Als je ze beantwoordt, los je hun problemen vaak meteen al op. Inhoudelijker wordt content niet.

944.jpeg

Helping is the new selling. Die gedachte was de basis voor Vraagis van Agis. André bedacht het in 2012. De opzet was simpel. Klanten van zorgverzekeraar Agis (opgegaan in Zilveren Kruis) hebben vragen. Heel veel vragen zelfs. De vragen belichaamden de problemen waar klanten mee zaten. Elke vraag verdiende een antwoord en elk antwoord bleek een verhaal op zich. De verhalen publiceerden we in een tijdschrift dat alle verzekerden thuis kregen gestuurd. 

De redactie haalde de vragen op bij de klantenservice en de Agis-winkels. Met de eerste editie van het magazine stuurden we bovendien een antwoordkaart mee, waarop verzekerden een of meer vragen konden stellen. De respons was verrassend groot. We hadden genoeg vragen om maandelijks een magazine te vullen.   Vragen aan Vraagis van Agis

De lezers waardeerden het magazine met een 9. Door de laagdrempeligheid verkleinde Vraagis de afstand tussen verzekeraar en verzekerden en bevestigde het vernieuwende en betrouwbare karakter van de ziektekostenverzekeraar. Agis nam zijn klanten serieus.

We kozen voor de open dialoog als strategie. Eerlijk antwoorden op alle vragen, dus ook op lastige.                                                                                                                     

Klanten konden vragen stellen over gezondheid, ziekten, betalingsachterstanden, artsen, behandelingen, medicijnen, maatschappelijke verschijnselen, apothekers, therapeuten, behandelingen, eigenlijk over alles wat klanten van Agis zoal bezighield. De antwoorden (content) verpakten we in boeiende artikelen met onverwachte invalshoeken, waarvan de ontvangst bij een Marokkaanse familie thuis misschien wel de meest bijzondere was. Een klant vroeg waarom psychische problemen binnen de Marokkaanse gemeenschap nog steeds een taboe zijn. Het antwoord was aangrijpend mooi en werd enorm gewaardeerd.

cms visual 817

Vraagis verscheen 3x per jaar en telde drie regionale varianten. 

 



 

Topics: big idea, content