Content Marketing met een bite                     

Kies een muze, of twee

Posted by André Bisschop on Dec 26, 2017 4:49:00 PM

Kunstenaars hebben muzes. En sommige bedrijven ook. Die maken het leven meteen amusanter met hun content. 

muze

 

Grootsheid voel je. Misschien dat je de reden niet meteen onder woorden kunt brengen, maar je ervaart de aantrekkingskracht. Picasso, Matisse, Modigliani, ze schilderden met de muze voor hun ogen. 

Om dichtbij hun klanten te komen maken marketing- en communicatiemanagers scherpe analyses. Stoeien met data is interessante materie. Uiteindelijk zullen alle analyses concluderen dat on-weer-staan-bare merken vijf grote gemene delers hebben. 

1. Een muze

Geliefde bedrijven putten uit bronnen van inspiratie. Ze adoreren iemand met een eigen kijk op de wereld, een verlangen, noodzaak of probleem voor wie ze het verschil willen maken. Een muze is net een buyer persona, maar dan van vlees en bloed.

2. Een gids

Een merk of bedrijf is er niet alleen voor eigen naam en glorie. Een geliefd bedrijf gedraagt zich als gids en doorziet welke veranderingen mensen willen. Een aantrekkelijk merk weigert de hoofdrol te spelen in zijn eigen verhaal.

3. Een bhag

Ieder merk heeft wel een doel. Maar een doel is nog geen big hairy audecious goal. Zo'n bhag is waar iedereen blij van wordt. Coolblue doet alles voor een glimlach. Heel Nederland lacht. Zelfs al die notoire zuurpruimen. Je wordt alleen al vrolijk van de gedachte. 

4. Passie

Geen enkel geliefd bedrijf kan zonder gedreven, talentvolle medewerkers die de visie tot uitvoer willen brengen, die alles in het werk stellen om hun klanten te geven wat ze verlangen. In één woord: passie.

5. Nog een muze

Zo'n muze die  de visie van het merk weerspiegelt, het doel belichaamt en het product verbeeldt.  

Ik zweer je, de beste producten en diensten ontstaan wanneer merken echt geven om de mensen voor wie ze bestaan. 

Topics: big idea, content marketing