Een duidelijk merkverhaal is de basis van alles

Een helder merkverhaal is de basis van heldere communicatie. Naar klanten, maar ook naar medewerkers. Een helder merkverhaal motiveert, vergoot de betrokkenheid en kan zelfs verandering van gedrag teweeg brengen. 

GAP

Het kledingbedrijf beleefde sombere tijden. Het laatste jeansbolwerk van de Verenigde Staten leed onder een negatieve teneur. Om trots aan te wakkeren deden medewerkers van de jeansafdeling in Los Angeles het verhaal van hun hun werk en hun gedrevenheid uit de doeken. Ze vertelden waarom ze keihard werken aan een nieuwe jeanslijn (1969) en hoe die lijn tot stand komt. De video's vormen een oersterk verhaal dat intern werd verslonden en extern een bron van inspiratie bleek. Ineens hadden medewerkers een verhaal dat ze aan hun vrienden, familie, kennissen en klanten konden vertellen. Ineens was daar weer de weggeëbde passie. Ineens stond er weer een krachtig merk met een onweerstaanbare aantrekkingskracht op klanten. 

 

m221489533

 

ONE

Enige tijd geleden ontstond bij een grote zorgonderneming het verhaal van ONE (Onderweg naar Eenheid). Een verhaal over klanten en hun toekomstige behoefte aan zorg. Hoe moet je daarop inspelen als zorgverlener? Samen met medewerkers bouwde El Contento een duidelijk verhaal dat mensen uitnodigde om contact te maken en hun ideeën te spuien over de toekomst van de zorg in Nederland. In-en extern.