Content Marketing met een bite                     

De doe-het-zelf-krant van de Sociale Verzekeringsbank

 De SVB is al jaren hard op weg om een digitale organisatie te worden. Maar ergens onderweg raakte de organisatie verward. Onder leiding van de nieuwe voorzitter van de Raad van Bestuur gaat de SVB nu terug naar haar bedoeling.    

Intranet en een nieuwe personeelskrant moesten de medewerkers betrekken bij de beweging die doet denken aan back tot the future. Aan El Contento de vraag om een concept voor de krant te ontwikkelen.

We kozen voor eenvoud en maakten de werkelijkheid niet mooier dan ze is. De krant kon wat ons betreft maar 1 naam dragen: de bedoeling.  En omdat communicatie niet is voorbehouden aan een bureau of een afdeling communicatie, besloten we om zoveel mogelijk medewerkers erbij te betrekken.

Een voor-en-door-concept.

 

 

Schermafbeelding 2017-04-25 om 22.25.09

  

 

Training en coaching

Een oproep onder medewerkers leverde 50 aanmeldingen op. Van alle kantoren in Nederland. Een aantal mensen wilde gaan fotograferen, één wilde tekenen en het merendeel koos voor schrijven. 

El Contento verzorgde workshops om medewerkers inzicht te geven in het maken van een krant. Centrale thema: hoe zet je een idee om in een verhaal dat alle SVB'ers aanspreekt?

Terwijl de correspondenten hun gedachten in artikelen omzetten, begeleidt El Contento de afdeling communicatie bij de hoofd- en eindredactie van de bedoeling. We adviseren en redigeren en fungeren als sparringpartner tijdens redactievergaderingen. We coachen de vormgever en coördineren het drukwerk.  

Dat is, kortom, de bedoeling

  

  • Kiekje van workshop bij SVB Utrecht
  • Kiekje van workshop bij SVB Amstelveen
  • Momentje bij workshop bij SVB Amstelveen

Meer weten?

Neem contact op