Het verhaal van André Bisschop

Als je van de een op de andere dag als creatief directeur stopt bij een middelgroot communicatiebureau ben je òf gek òf bezig met een grote turn-a-round. Laten we het houden op het laatste.

Na mijn opzegging bij Axioma ben ik deels gaan zorgen voor een goede vriend van me, die doodziek was, maar barstte van de levenslust. In de resterende uren zette ik El Contento op. El Contento was mijn alter ego. Het moest een start-up worden waar werkplezier en content samen zouden komen. 

Journalistiek + marketing = El Contento

In mijn carrière als journalist en tv-maker leerde ik verhalen maken die mensen raken en in beweging zetten. Als hoofdredacteur van sponsored media en creatief directeur van communicatiebureaus leerde ik de technieken die klantenbinding en vertrouwen tot gevolg hebben.

El Contento helpt bedrijven helder te communiceren en een duidelijk verhaal te vertellen. Door romans te ontleden, documentaires te kijken, heroïsche sportwedstrijden te analyseren, auteur Donald Miller te consulteren en de scripts van succesvolle Hollywood-films te bestuderen, heb ik samen met storyteller Menno de Boer een methode ontwikkeld, waarmee bedrijven hun eigen verhaal kunnen creëren. Een duidelijk verhaal, voor iedereen begrijpelijk. Hypefree, niet-reclamisch, relevant en geloofwaardig.

Een duidelijk merkverhaal is het uitgangspunt voor alle communicatie.  In deze tijd van informatie-overkill vinden mensen duidelijkheid buitengewoon prettig. Dat is een boodschap op zich.