Branding = DNA + missie + merkverhaal + huisstijl + positionering + MENSEN

Een merk is een verhaal, een overtuiging, een verzameling mensen die van betekenis willen zijn. Een merk roept emoties op. Het verrast, leeft mee en vernieuwt zichzelf. Een merk lijkt een levend wezen, met een uniek DNA-profiel en waarden die bij geen enkel ander bedrijf passen.

Koffie, thee of een smoothie?

'Hoe gaat het met u vandaag?'

Met deze vraag geeft Lyvore ouderenzorg de invulling zoals ouderenzorg bedoeld is. Liefde en aandacht voor mensen zit in het DNA van de organisatie, maar hoe laat je dat zien? Hoe gaat het met u vandaag? is de vraag waarmee Lyvore laat zien hoe het zich onderscheidt. De bewoners hebben het voor het zeggen.

Zo bouwen we merken

We vragen, luisteren, denken, boetseren co-creëren en construeren net zo lang tot we de X-factor te pakken hebben. We keren bedrijven binnenste buiten en stappen de belevingswereld van klanten binnen om diepgaande inzichten op te doen. Zo komen we tot de kern en creëren we merken die niet alleen weten wie ze zijn en wat ze willen betekenen, maar het ook kunnen overbrengen.

Koffie of thee?
push-button

DNA Traject

Het DNA is de basis waarop een bedrijf is gebouwd. Het doel komt eruit voort, de visie, de missie, de kernwaarden en het merkverhaal. Het bepalen van het DNA-profiel is niet alleen belangrijk om jezelf te leren kennen, maar ook om (nieuwe) medewerkers bekend te maken met de cultuur en de werkwijzen. Het DNA is zelfs een selectietool. Wie past wel bij de cultuur en wie niet?

push-button

Positionering

Hoe wil je te boek staan? Welke associaties moeten mensen bij jouw merk hebben? Met een scherpe positionering onderscheidt een bedrijf zich van de concurrentie. De positionering is de resultante van  het DNA. De mensen van de organisatie maken immers het werkelijke verschil. 

 

push-button

Merkverhaal

De visie, de missie, de kernwaarden en het merkverhaal  zijn belangrijker dan vaak wordt gedacht. Medewerkers laten er hun keuze voor een werkgever van afhangen en klanten willen zaken doen met bedrijven die dezelfde waarden hanteren. Je kunt dus maar beter duidelijk vertellen waar jouw merk voor staat.

 

 

push-button

Huisstijl

De huisstijl is een weerspiegeling van de ziel van jouw merk. De huisstijl geeft mensen het juiste gevoel. Door alle uitingen dezelfde uitstraling te geven, creëer je herkenbaarheid. Samen met creative agency KNAK leggen we jouw huisstijl vast in een supertof online brandbook, zodat artdirectors precies weten wat wel okay is en wat niet.

push-button

Tone-of-Voice

Het DNA is bepalend voor de tone of voice van een merk. Als je een gamechanger blijkt te zijn heeft het niet zoveel zin om 'archaïsch taalgebruik te hanteren'. En als jouw DNA dat van een kennisleider is, is het niet handig om kletspraat te publiceren. De tone of voice moet aansluiten bij het beeld dat mensen van jouw organisatie hebben. Anders snappen ze er geen snars van.

push-button

Logo's

Een logo is het visitekaartje van een merk. Op visueel gebied werkt El Contento samen met creative agency KNAK uit Amsterdam. Zo ben je verzekerd van iets bijzonders, van een logo dat je past als een tweede huid en dat mensen uitnodigt om je te omarmen. 

Benieuwd wat El van jouw merk vindt?

Vraag de gratis kernwaarden-check aan

push-button