Hoe bereik je de ideale klant? Welk inzicht en welke tactieken zijn daarvoor nodig? Voor Tanatex Chemicals ontwikkelden we het concept 'Extreme Whiteness', met extreme resultaten. Dankzij Mr. White kon Tanatex een aantal droomklanten toevoegen aan haar portfolio
Een concept is een idee waarop bedrijven hun communicatie baseren. Het idee ontstaat naar aanleiding van een belangrijk c.q. onderscheidend inzicht. Een concept dient als uitgangspunt voor de uitwerking en vormgeving van het verhaal. Het is tegelijkertijd een toetsingscriterium. Als 'vragen stellen' bijvoorbeeld het concept is, moet je niet gaan zenden.
Om in een bepaalde tijd zoveel mogelijk aandacht te krijgen voor een organisatie, product of bedrijf, zijn campagnes zeer effectief. Een campagne kan bestaan uit verschillende soorten content, een commercial, een reeks commercials, of een mix ervan. De duur varieert, evenals de media die je ervoor inzet. De doelstelling is allesbepalend.
Tegenwoordig wint het bedrijf met de minste drempels in het aankoopproces. Die drempels verlaag je door écht met klanten in gesprek te gaan. Dat kan met conversational marketing. Deze methode draait om de chatbot, waarmee je heel direct en op een ontspannen manier informatie inwint bij je websitebezoekers. Conversational marketing levert hogere conversiepercentages op én meer verkoopkansen. Redenen genoeg om het te testen!
Organisaties die zich met kennis profileren als autoriteit op hun vakgebied worden aantrekkelijker gevonden door klanten en (nieuwe) medewerkers. Ze blijven langer relevant en blijken succesvoller dan bedrijven die kennis onder de pet houden en hun communicatie bouwen op bla-die-bla en gobble-dy-gook. Thoughtleaders staan boven alle partijen. Een mooi medium om thought leadership op te bouwen is een content platform. Daarvoor heeft El Contento het Museum of Knowledge opgetuigd!
De slag om talent woedt in alle hevigheid. Hoe verleid je getalenteerde medewerkers om voor jouw organisatie te kiezen? En hoe houd je je eigen medewerkers betrokken en gemotiveerd? El Contento heeft hier een eigenzinnig concept voor ontwikkeld, waar we niets over zeggen, omdat talent schaars is en we niet willen dat jouw concurrent hetzelfde gaat doen.
Storytelling buzzt. Het vertellen van verhalen is de manier waarop mensen en bedrijven betekenis aan hun bestaan geven, kennis delen, gedrag (aan)leren en hun geschiedenis en toekomst begrijpen. Wij voegen er één element aan toe: de waarheid. Wij maken de werkelijkheid niet mooier dan ze is. Truthtelling voorkomt misverstanden.
Nieuwendammerdijk, Amsterdam
Sint Canisiussingel, Nijmegen
Noord Brabantlaan, Eindhoven
Weena, Rotterdam
André Bisschop
+31 (0)6 51219228
Robbert van den Heuvel
+31 (0)6 53521820