Eerlijke verhalen geven B2B een menselijk gezicht. We zetten kennis en kunde van medewerkers graag in om betrokkenheid te vergroten en kennisleider te worden. Voor MeteoGroup hebben we op die manier een uitgebreide contentbieb gemaakt, waardoor ook CNN en BBC nu begrijpen dat in Wageningen de échte weerautoriteiten huizen.
Een webtekst is een tekst die speciaal voor jouw doelgroep is geschreven. De teksten zijn kort en bondig en vormen een geheel met alle andere content op de site en met dat leuke chatbotje dat zo menselijk en geloofwaardig praat. Daar werken we hele scenario's minutieus voor uit.
Video is een ongelooflijk krachtig medium, waarmee je gemakkelijk emoties oproept en op grote schaal verbinding kan maken met de mensen die belangrijk zijn voor je onderneming: (toekomstige) klanten en (toekomstige) werknemers. Wij beheersen alle genres.
Blogs en klantcases spelen in B2B een belangrijke rol. Ze trekken de aandacht en overtuigen. Mensen zijn geïnteresseerd in meningen en eerlijke ervaringen. Zeker als ze menselijk zijn, herkenbaar en ook nog lekker lezen. O ja, wij adviseren onze klanten om niet de hoofdrol in hun eigen verhaal te spelen, maar de gids. De doelgroep is de held en helden hebben hulp nodig om hun uitdagingen te overwinnen.
Podcasting is het nieuwe radiomaken. De audio-uitzendingen zijn via webfeeds te beluisteren, op het moment dat de luisteraar daar zin in heeft. Mensen vinden podcasts leuk en leerzaam. Geen wonder dat B2B-bedrijven steeds meer met podcasting doen. Met radio trouwens ook. Daar heb je alleen iets meer geld en ambitie voor nodig.
Een white paper staat vol kennis. Het ene bedrijf zet het in als visiedocument, het andere als oplossing voor een probleem en weer een ander als een praktisch how-to-document.
Een e-book lijkt meer op een echt boek. E-books zijn doorgaans fraai vormgegeven en geschikt voor skimmen en scannen. Mensen worden op een luchtige manier wijzer en raken bekend met jouw denkbeelden, filosofie en DNA.
Een nieuwsbrief bevat (jaja) nieuws. Je verstuurt hem 99 van de 100x via e-mail. Je linkt naar interessante informatie, stimuleert tot meedenken en kunt er data van klanten en lezers mee verzamelen. Een e-mail nieuwsbrief stel je af op je ideale klant. Je behandelt zijn of haar problemen, stelt oplossingen voor en biedt relevante informatie. In jouw ideale nieuwsbrief gaat het niet over jezelf, maar is de klant de held.
Magazines zijn een verhaal apart. Letterlijk!
Nieuwendammerdijk, Amsterdam
Sint Canisiussingel, Nijmegen
Noord Brabantlaan, Eindhoven
Weena, Rotterdam
André Bisschop
+31 (0)6 51219228
Robbert van den Heuvel
+31 (0)6 53521820