Branding. Content. Communicatie.

Wij bouwen B2B-merken die voor mensen van betekenis zijn.

Lees verder

El maakt B2B (weer) menselijk

icon-user

Branding

Hoe menselijk kan een merk zijn? Om de aandacht van klanten te trekken en ze aan je te binden, is het handig als je weet waar jouw bedrijf voor staat. Via research, interviews en analyse brengen wij het DNA van organisaties in kaart en verpakken het in een duidelijk, verrassend merkverhaal dat mensen raakt.    

Lees verder
icn-click-1

Content

Ook in B2B nemen mensen de producten of diensten af. En mensen zijn gevoelig voor creatieve, relevante content.  Om een boodschap nauwkeurig te definiëren brengen wij data en gevoelens samen. Met een mensgerichte contentstrategie bereik je de wereld. Nou ja... je bereikt de mensen die erin leven. 
Lees verder
icon-support

Communicatie

Mensen gedragen zich niet zo rationeel of voorspelbaar als data suggereren. Keuzes worden beïnvloed door emoties, en emoties zijn lastig meetbaar. Om de verwachtingen en beweegredenen van mensen te achterhalen, kan je dus maar beter met ze in gesprek gaan. 

Lees verder

Wat is El Contento?

El Contento is een multi-channel B2B marketingbureau gespecialiseerd in technologie, IT, industrie, sport, zorg, mobiliteit en zakelijke dienstverlening. Op weg naar groei zien we het DNA van opdrachtgevers als vertrekpunt, creatie als roadmap en data als kompas.

Onze filosofie

01

DNA traject

Vroeg of laat wil je weten waar je als bedrijf voor staat. Wat zijn je roots? Wat is je purpose? We graven diep om de antwoorden te vinden. De inzichten die dit oplevert vormen de basis voor alle marketing-, pr- en interne communicatie-activiteiten. 

02

Concepting

Vind je het 'ok' als mensen weten dat je bestaat? Of wil je dat ze fan worden en betrokken zijn? Met een brandbook als leidraad ontwikkelen we content- en campagne-concepten waarmee je de aandacht van doelgroepen (lees: mensen) zal winnen én vasthouden.   

03

Creatie

Op de digitale contentberg is geen ruimte voor middelmaat. Onze contentologen maken blogs, longreads, e-books, whitepapers, video's, podcasts, tijdschriften en andere (branded) content-stuff waarmee organisaties (weer) relevant worden in het leven van mensen. 

04

Data analyse

Wanneer je mensen niet begrijpt, zeggen data niet veel. Het is zinvol om te zien hoe vaak mensen je website bezoeken en hoe lang ze er blijven en welke content ze bekijken. Maar je komt pas verder als je hun 'waarom' kunt blootleggen.  

Quotes

Het DNA-traject legde ons onderscheidende vermogen genadeloos bloot. De aanpak van El Contento is echt ijzersterk.

Sven Lagerweij - managing director Duppal

El Contento verzorgt alweer vijf jaar onze content voor de zakelijke markt. Ze kennen onze uitdagingen en weten ons verhaal in waardevolle content om te zetten. Dat geeft ons houvast.

Joyce Wolfs - communicatieadviseur zakelijke markt CZ Zorgverzekeringen

Onze arbeidsmarktcommunicatie had een boost nodig. El Contento heeft een nieuwe taal voor ons ontwikkeld, een taal die mensen raakt.

Jolanda de Vries - recruiter Lyvore

0

Ideeën per week

0

Lachsalvo's per dag

0

de plek waar mensen horen te staan

Schermafbeelding 2020-05-03 om 10.46.41

Wie ben je nu helemaal?

Om een bedrijf helder te positioneren en geloofwaardig onder de aandacht te brengen, moet het weten wie het is en waar het voor staat. 

Het slidedeck 'Wie ben je nu helemaal?' helpt je op weg. Download de presentatie en ontdek hoe je de DNA-code van jouw bedrijf kunt kraken.

Leer meer over het DNA van je bedrijf!